Hurtig levering 1-7 hverdage
Info info@automaatter.dk
Fri fragt over kr. 500,-

Måtte facts

Det er en kendsgerning, at kun de færreste koncentrerer sig om bundmåtterne, når de køber helt ny bil. Det ved bilforhandleren, og da avancen på nye biler er presset, er bundmåtterne et oplagt sted at spare. Derfor ser man typisk, at nye biler er udstyret med ganske tynde måtter i dårlig nålefilt-kvalitet. Det gælder endda også for nogle af de dyreste bilmærker. Den kvalitetsbevidste forbruger kan evt. bede forhandleren hjemtage et sæt skræddersyede måtter i bedste kvalitet - men mange forhandlere kan ikke yde denne service. Sådanne måtter kan også i visse tilfælde koste helt op til 1000-1500 kroner. På Automaatter.dk har vi valgt at tage kampen op. Vi benytter kun de bedste materialer, og skræddersyer måtterne på bestilling - i Danmark og med håndkraft. Kvaliteten fås ganske enkelt ikke bedre - og vi kan levere skrædersyede kvalitetsmåtter til priser fra 400,- kr.
Det er en kendsgerning, at mange massefremstillede bilmåtter produceres i østen, der har et uhyre billigt produktionsapparat. Desværre har medaljen en bagside - der er utallige eksempler på, at man i disse lande ser stort på arbejds- og miljøforhold, børnearbejde og lignende aspekter. Vores tæpper produceres i Belgien og måtterne syes og forarbejdes i Danmark - med sikkerhed for, at både arbejdsvilkår og miljøaspekter varetages på betryggende vis!
Færdselssikkerhed er ikke det første man tænker på i forbindelse med bilmåtter, men især i førersiden er det vigtigt at måtterne er i en god kvalitet. En tynd måtte er meget fleksibel, og er den ikke fastgjort, kan man i uheldige tilfælde komme ud for, at måtten krøller sammen under eller ved pedalerne, hvilket er en ualmindelig ubehagelig - og også farlig - oplevelse. En gummihæleplade der er ved at gå løs, kan også risikere at spærre for pedalbetjeningen i uheldige tilfælde. De måtter du køber hos Automaatter.dk er i en meget kraftig kvalitet, som hverken kan bukke rundt eller krølle sammen. Samtidig er måttebunden udført i skridsikkert asfaltgranulat, en ruflet gummiagtig overflade, som praktisk talt suger sig til bilens bund. Er bilen forberedt til det, kan vi endda montere beslag i måtterne, så de kan fastgøres ekstra sikkert.
Kabinestøj er et af de mest væsentlige komfortproblemer i en bil, og her er de kraftige måtter virkelig effektive. Måttevægten på op til 2,9 kilo pr. kvadratmeter giver en særdeles god vibrationsdæmpende effekt på det relativt tynde pladegulv, og måtte-luven opfanger og dæmper den støj der kastes rundt i kabinen. Vores måtter giver en klar hørbar forbedring i langt de fleste biler.
De fleste biler er forsynet med et tyndt originalt gulvtæppe, som i princippet kan bruges som det er. Dette tæppe er imidlertid ikke særlig slidstærkt og dertil meget bekosteligt at udskifte, og skal derfor helst holde i bilens levetid. Det kan derfor betale sig - med henblik på at bibeholde bilens fremtræden og dermed værdi - at lægge ekstra tæpper i bunden, som let kan fjernes eller udskiftes.
Ud over de lydmæssige fordele, er der også en positiv psykologisk effekt i tunge, bløde og perfekt tilpassede måtter i bilen. Måtterne giver en førstehåndsfornemmelse af luksus og velvære hver gang man stiger ind - og højner dermed køreglæden. Med årene kan bilens generelle indtræk falme en smule, men det er forbundet med store omkostninger at udskifte indtræk og sæder, så normalt tilstræber man at det skal holde i bilens levetid. Her er bilmåtter imidlertid en utrolig billig og nem måde at højne kabinens samlede indtryk, selv om den har nogle år på bagen. Også i en salgssituation kan det derfor være relevant at installere nye måtter i den brugte bil. Man fraråder normalt at foretage de helt store renoveringer af en bil med henblik på salg, da investeringen sjældent tjener sig hjem på den merpris der kan opnås, men mindre forbedringer vil ofte kunne betale sig. Naturligvis skal bilen rengøres og shines op både ud- og indvendigt, men også udskiftning af defekte synlige håndtag, slidt gearknop og lign. samt gulvmåtter er en god ide. Det er disse små ting, der samlet set kan være med til at bringe bilen op i en højere prisklasse, selv om investeringerne er minimale.